mandag 4. mai 2009

Danmarks tur.

Vi reiste til Danmark med fly på fredag 1 mai. Vi hadde booket rom på Hotel Danmark i sentrum av København for å kunne gå litt rundt i sentrum å kose oss.
De hadde klart å overbooke hotellet og vi ble flyttet over på Hotel Kong Arthur. Det var visst et bedre hotel men det vet jo ikke vi for vi har aldri bodd på noen av disse to. Hotel Kong Arthur var et flott hotell med masse middelalder saker rundt omkring som blandt annet denne flotte rustningen.
Arvid nyter en kald øl i solen!

Rett over gaten var det sjøer med svaner og masse ender. Jeg elsker svaner!!!

Vi gikk masse i løpet av helgen og vi var på Zoo å kikket på dyrene.
Vi skulle egentlig på Fredriksborgslott men jeg klarte å lese feil og vi gikk til Fredriksberg slott. Det ligger like ved Zoo og da gikk vi like så godt inn der.

Besøket i Zoo tok sin tid, det var så mye å se på og mange flotte dyr. I et noe slitt og lite miljø.
Vi tok bussen tilbake til Hotellet for min rygg holdt på å drepe meg:-/
På kvelden gikk vi til en restaurant for å spise en deilig middag så gikk vi tilbake til hotellet:-)
På søndagen sto vi tidlig opp (for å være oss:-)) spiste frokost og tok taxi til togstasjonen for å reise til Nykøbing Falster. Der bor Maj og hennes familie:-) Maj visste ikke noe om at vi kom på et lite besøk. hihi!!! Vi hadde aliert oss med Kine (Majs datter og Majs mor Anne-Lise). Så vi visste at de var hjemme.
Maj ble ganske overrasket når vi sto på trappen! Det var kjekt, det var jo det som var meningen. Det var så utrolig koselig å endelig få komme på besøk til Maj og familien. Vi spiste en deilig lunsj eller frokost som Danskene kaller det. Tror jeg lett kunne bodd i Danmark.... Sen forkost, hmmm det er deilig det:-) Det virket så avslappet og rolig der. Og toppen av kransekaka de menneskene vi traff var så utrolig koselige.
Vi må bare reise på nytt besøk til Danmark og da vil vi gjerne besøke Maj og familien igjen. Vi fikk så altfor kort tid sammen denne gangen.
Hele grunnen til denne reisen var jo selfølgelig katterelatert:-) hente en ny katt ;-)
Det er et stadig tilbakevendende problem innen våre to raser når vi skal finne avlskatter.
De er enten i slekt med våre katter, eller de lånes ikke ut til andre eller noe slikt...
Da er eneste måten å importere nytt blod og nye linjer. Det er ikke spesiellt vanskelig å importere og det koster ikke så utrolig mye mer enn å skaffe seg en katt her hjemme.
Det som koster mest er å reise for å hente katten og eventuellt opphold i landet du skal hente katt i.
Skal vi drive med oppdrett og skal vi ha nytt blod og linjer så er det et must å kjøpe inn nye katter, ikke avle på de samme kattene om og om igjen.
Denne gangen har vi vært så heldige å få kjøpe en herlig gutt fra Joana og Ole som har DK*Saltvig's abyssiner oppdrett.

Gutten vår heter DK*Saltvig's Xipisi og er en viltfarget abyssiner.
En meget fornøyd og sliten Kitty:-)